Trends & Trade kiest voor flexibel databeheer met Beeyond

Trends-Trade

Trends & Trade, het meest complete lifestyle inkoopcentrum van Nederland, kiest voor Beeyond als Product Informatie Management (PIM) én als Customer Relationship Management (CRM) systeem. De mogelijkheid om alle data binnen één systeem te managen en daarnaast exposanten hun eigen data te laten beheren, geeft Trends & Trade de flexibiliteit waar ze naar op zoek waren.

Bij Trends & Trade in Venlo bieden 180 verschillende exposanten op 20.000 m² vloeroppervlak meer dan 300.000 artikelen aan. Detaillist in de home-, gift- en garden branche en interieurprofessionals kunnen hier terecht voor hun inkoop. Trends & Trade richt zich daarnaast met Fashion Extras op de detaillist in bijou en modeaccessoires en aanverwante bedrijfstakken. Fashion Extras beschikt over een uitgebreide webshop en een cash & carry winkel, waar ruim 60 exposanten de nieuwste artikelen presenteren op circa 1.800 m² vloeroppervlak.

Elke exposant zijn eigen data
De reden voor de samenwerking van Trends & Trade met Beeyond is de enorme en groeiende hoeveelheid productdata en de behoefte om data centraal, maar toch locatie onafhankelijk, te kunnen managen. Een belangrijke voorwaarde hierbij was dat elke exposant afzonderlijk zijn eigen productinformatie zou moeten kunnen beheren, waarbij de productdata van andere exposanten voor hen niet inzichtelijk zou mogen zijn. Het 100% flexibele en schaalbare PIM systeem Beeyond kan dit bieden, waardoor Trends & Trade én de exposanten efficiënt hun productinformatie kunnen verzamelen, beheren, muteren en delen.

Implementatietraject
Erik Greefhorst, CEO van Abacus BV, ontwikkelaar van Beeyond: “Wij werken ruim 15 jaar samen met Trends & Trade op het gebied van winkelautomatisering. Toen er vragen ontstonden op het gebied van databeheer hebben we samen met hen de wensen geïnventariseerd en Beeyond dusdanig ingericht dat het optimaal voldoet aan de vraagstelling van Trends & Trade. We zijn zeer verheugd dat we op deze manier onze samenwerking verder kunnen versterken.”

Maurice Riemens, Manager ICT bij Trends & Trade: “We zochten een databeheersysteem dat zo flexibel is dat onze specifieke wensen waargemaakt konden worden. Zo was het voor ons belangrijk dat onze exposanten toegang zouden krijgen tot delen van de data én dat de data eenvoudig te delen is met andere interne systemen en onze webshop. Daarbij wilden we een filiaal gaan openen in Kopenhagen en daar direct alle data beschikbaar hebben, dat is onlangs gerealiseerd. Bij het werken met Beeyond is het voor ons van grote toegevoegde waarde dat data in Beeyond in bulk gewijzigd kan worden, zoals bijvoorbeeld bij tijdelijke prijsacties. De flexibiliteit van Beeyond maakt dat we het moeiteloos kunnen uitbreiden een aanpassen aan nieuwe wensen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*