Laden...

Trending in Realtime Personalisatie

SIDN0617

Webshops investeren doorgaans veel geld in het verkrijgen traffic, terwijl de aandacht eigenlijk veel meer zou moeten uitgaan naar het creëren van relevantie. Dat zegt E-commerce expert Truong Ly van Retail Rocket. Hij geeft een aantal tips & tricks om de marketing naar de volgende level te brengen, waaronder het versturen van gepersonaliseerde (trigger) e-mails.

Retail Rocket helpt webshops met het personaliseren van content in de vorm van productaanbevelingen. “Elke unieke bezoeker krijgt een unieke webshop voorgeschoteld op basis van relevantie,” zegt Truong Ly. “De getoonde producten worden automatisch real-time aangepast aan de hand van het persoonlijk gedrag van de bezoeker. We voorspellen door middel van 20+ algoritmes waar de behoefte van de bezoeker naar uit gaat om zo direct relevantie te creëren. Dat doen we niet alleen online via de website of webshop, maar ook via e-mail en omnichannel oplossingen. En dit resulteert in een veel hogere conversie online, een hogere gemiddelde orderwaarde, direct meer omzet en meer terugkerende klanten (loyaliteit).”

Unieke personalisatie technologieën
Retail Rocket heeft een eigen tooling ontwikkeld om die beoogde relevantie te creëren. Truong: “Zodra er online een actie plaatsvindt, grijpen wij alle mogelijkheden aan om op basis van verschillende events de content te gaan personaliseren. Al na de eerste handeling gaan we segmenteren om vervolgens aan de hand van de route die wordt afgelegd steeds specifiekere gepersonaliseerde productaanbevelingen te doen. Alle algoritmen schrijven we zelf; we hebben eigen data-analisten in huis. Voor de webwinkelier gebeurt de implementatie van ons platform heel eenvoudig. Wij nemen vrijwel alle zorg en al het werk uit handen, alleen het plaatsen van een aantal JavaScript codes + DIV containers doet de webwinkelier zelf. De rest, zoals de volledige lay out coding ten behoeve van de website en de e-mails doen wij, uiteraard alles in nauw overleg met de webwinkelier. Via een overzichtelijk dashboard houdt de webwinkelier bovendien real-time zicht op de ontwikkelingen. En zo weten we aan de hand van personalisatie technologieën de marketing naar het volgende level te brengen.”

Gepersonaliseerde trigger e-mails en nieuwsbrief
Truong Ly verbaast zich over het feit dat webwinkeliers massaal producten pushen via nieuwsbrieven zonder ook maar enig idee te hebben of de ontvanger überhaupt wel geïnteresseerd is in die producten. “In 95% is een nieuwsbrief voor iedere ontvanger identiek en minimaal gesegmenteerd en kan daardoor irrelevant zijn. Dat is onbegrijpelijk,” vindt Truong Ly. “De nieuwsbrief, maar ook de webshop moet de interesse wekken van de potentiële klant. Persoonlijke aanbevelingen laten zien, is een extra stimulans; de bezoeker herkent zichzelf daarin. Kortom, je zal alle mogelijke manieren moeten aanwenden om relevant te zijn. In een fysieke winkel kan een medewerker een klant adviseren en de weg wijzen naar het juiste product. In een webshop kan dat ook door middel van real-time personalisatie en trigger e-mail scenario’s. Op die manier kan een webshop nagenoeg dezelfde service verlenen als een medewerker in een fysieke winkel om uiteindelijk zo snel mogelijk tot een conversie te komen waarbij de User Experience voorop staat. Een unieke tool van Retail Rocket op basis van complexe algoritmen is daarbij de onzichtbare assistent.”

No Cure No Pay
Van al het ingekochte traffic verlaat over het algemeen 95% onverrichter zaken de webshop. “Dat wil je eigenlijk niet laten gebeuren, zeker niet omdat je daar ontzettend veel voor hebt betaald,” stelt Truong Ly terecht. “Mocht een bezoeker zonder te converteren de webshop verlaten, dan kunnen we een trigger e-mail inzetten door middel van bijvoorbeeld abandoned browse (Webwindowshoppers). De consument wordt dan getriggerd om alsnog tot aankoop over te gaan. Datzelfde principe hanteren we met een nieuwsbrief waarbij we uitsluitend relevante producten voorschotelen. Daarmee voorkomen we dat iemand die bijvoorbeeld reeds een iPhone 8 heeft gekocht de weken daarop wordt gespamd met advertenties van die telefoon. Dat voorkomt onnodige irritatie. Met onze dienstverlening zorgen we voor een minimale omzetverhoging van 10 tot 50%. We hanteren daarbij een No Cure No Pay aanpak. Op moment dat er verkopen worden gegenereerd op productaanbevelingen die wij doen, zal een bepaald percentage worden afgedragen. De webwinkelier heeft zo geen enkel risico. Deze aanpak houdt ons scherp; we zullen continu optimalisaties blijven doen.”

GRATIS Exit-Intent Opt-In Formulier
Retail Rocket biedt u een GRATIS slimme exit-intent opt-in formulier dat wordt getoond wanneer een bezoeker de website dreigt te verlaten. “We hebben dit formulier ontworpen in samenspraak met diverse e-commerce partijen, het is dus handig voor zowel de bezoeker als voor u. Maak tot wel 10% van uw anonieme bezoekers een abonnee, terwijl u ze voorziet van doordachte en persoonlijke service.”

 

Over Retail Rocket
Bij Retail Rocket helpen wij webshops te personaliseren en nemen hun marketing naar het volgende level. Real-time wordt de website aangepast naar de interesse van iedere bezoeker en dit leidt uiteindelijk tot een verhoging van de conversie, gemiddelde orderwaarde en klantbehoud. Meer dan duizend bedrijven over de hele wereld maken gebruik van het Retail Rocket personalisatieplatform. Naast de toonaangevende technologie, is de No Cure No Pay aanpak nog een reden om voor Retail Rocket te kiezen. De prijs voor gebruik van het platform wordt berekend op basis van de stijging van de verkopen; geen enkel risico dus.

Maak direct een vrijblijvende afspraak voor een demo, zodat je direct inzicht krijgt op de mogelijkheden voor jouw groeikansen door middel van Realtime Personalisatie voor je webshop en e-mail. Kijk voor meer informatie op www.RetailRocket.net.

 

  • DELEN