Qwindo: smart shopping

Multisafepay0617

Veel webwinkeliers kiezen ervoor om hun producten, behalve in hun eigen webshop, ook aan te bieden via online marktplaatsen, zoals Bol.com en Amazon. Het doel om meer te verkopen wordt echter niet per definitie gehaald op deze manier, er wordt juist verkeer weggekaapt bij de eigen webshop. Bovendien betalen retailers een forse fee die kan oplopen tot wel 30%. Dat stelt Max Verduyn, COO van MultiSafepay. De Payment Service Provider (PSP) komt met een mobiele marktplaats app die wél interessant is voor retailers: meer verkopen zonder te concurreren met de eigen verkoopkanalen en dat tegen lagere kosten. Maak kennis met Qwindo.

Mobile only marktplaats
Qwindo werd in 2017 als concept op de Webwinkel Vakdagen geïntroduceerd, volgens Verduyn met louter positieve reacties. “De grote marktplaatsen vormen namelijk een directe bedreiging voor het MKB en MKB-plus. Met Qwindo bieden we deze webwinkeliers een extra verkoopkanaal met als unieke eigenschap dat het niet concurreert met de webwinkel zelf. Het gaat namelijk om een ‘mobile only’ shop-in-shop applicatie.” Na een uitvoerige testperiode in 2017 met feedback van vele retailers, gaat Qwindo begin 2018 live. MultiSafepay grijpt wederom de Webwinkel Vakdagen aan om de mobiele shopping app groots te lanceren.

Geen concurrent meer van je eigen webshop
Aan de reguliere marktplaatsen kleven volgens Verduyn nogal wat nadelen voor webwinkeliers. “In de SEO ranking concureer je met je eigen producten. Als je gele pennen verkoopt en deze ook aanbiedt via een marktplaats, dan zal dit verkoopkanaal in veel gevallen boven jouw eigen webshop eindigen in de zoekresultaten. Bovendien komt het regelmatig voor dat de marktplaats zelf óók opeens gele pennen gaat verkopen, iets waar moeilijk tegen op te boksen is. Qwindo is een mobile-only marktplaats en komt niet naar boven in de organische zoekresultaten, ook niet als je zoekt op je smartphone. Zo concurreer je dus niet met je eigen webshop.” Dankzij een handige plug-in zet de webwinkelier in één workflow zijn producten in Qwindo. Momenteel faciliteert de app vier categorieën: ‘home and living’, ‘health and beauty’, ‘fashion’ en ‘non-perishable beverage’. Volgens Verduyn zal Qwindo steeds verder worden uitgebreid met meerdere categorieën.

Cashback
Qwindo hanteert een unieke fee. “We vragen 12% commissie aan de webwinkelier, fors lager dan de reguliere marktplaatsen,” benadrukt Verduyn. “Van die 12% gaat maar liefst 10% naar de consument, een percentage dat normaliter aan een marketingbudget opgaat. Op het moment dat de consument bijvoorbeeld in onze app een tv koopt van 500 euro, krijgt hij/zij 50 euro cashback op zijn balans bijgeschreven in de app. Die 50 euro kan weer bij een andere retailer in onze app besteed worden, bijvoorbeeld aan kleding.. Ook van deze besteding schrijven we weer 10%, dus 5 euro, bij op zijn balans. Met andere woorden: de balans gaat nooit op. Ter introductie geven we iedere consument bovendien 10 euro op zijn balans cadeau, een vrij uniek concept voor een online marktplaats. De productprijzen die in Qwindo worden getoond zijn identiek aan die in de webshop. Zo haal je de consument over om via Qwindo te bestellen, zij profiteren er immers ook van.”

Betalen met één klik
De core business van MultiSafepay is het verwerken van transacties via tientallen betaalmethoden. “Wij hebben een sterke Europese focus,” zegt Verduyn. “Maar we bieden op elke markt ook lokale betaalmethoden aan, zoals Dotpay in Polen, Sofort en Giropay in Duitsland, Bancontact en KBC in België en ga zo maar door. Elke webwinkelier met internationale ambities is bij ons aan het goede adres als het gaat om uitgebreide of juist hele specifieke betaalopties. Vanzelfsprekend verloopt het betalen in Qwindo ook uitermate vlekkeloos, zelfs met een ‘one click’. Omdat consumenten reeds zijn ingelogd tijdens het shoppen in de app, is het een kwestie van op OK drukken om de betaling af te ronden.”

Sinds de aankondiging van Qwindo in 2017 hebben al veel webwinkeliers enthousiast gereageerd, aldus Verduyn. “We hebben op dit moment plug-ins beschikbaar voor Lightspeed, Magento en WooCommerce. Dat betekent dat er alleen al in onze klantendatabase ruim 15.000 potentiële webwinkels zijn die Qwindo als verlengstuk kunnen inzetten voor hun online business.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*