Laden...

Lightspeed start nieuw concept voor webshopondernemers

Lightspeed pop-up presents… is een nieuw initiatief van Lightspeed, aanbieder van webwinkelsoftware en kassasystemen, waarbij een webwinkelier de kans krijgt om te ervaren hoe het is om een échte (offline) winkel te hebben. Aranka van der Voorden, oprichtster van Fitgirlcode en eigenaresse van het succesvolle health en sportmerk Jogha, is de eerste die offline gaat verkopen in de Lightspeed pop-up store. De jonge e-commerce onderneemster begon haar succes online, maar zal vanaf 25 april een week lang -samen met haar team- een echte winkel runnen in hartje Amsterdam.

Een brug slaan in retail
In deze tijd zijn er veel opkomende internetondernemers, succesvolle webwinkels reizen de pan uit. Op het e-commerce platform van Lightspeed (voorheen SEOshop) hebben meer dan 8.000 ondernemers hun webshop draaien. Hiervan heeft 30% ook een ‘echte’ winkel, maar niet iedereen durft die stap te maken. Door Lightspeed pop-up presents… kan Jogha offline doorzetten waar ze online goed in zijn. De huur van de tijdelijke winkel in hartje Amsterdam, wordt volledig gesponsord door Lightspeed in samenwerking met o.a. iZettle, die de pintransacties mogelijk maakt.

Flexibel en mobiel
Jogha zal het eerste merk zijn dat de Lightspeed pop-up winkel bezet. Een pop-up maakt het mogelijk om tijdelijk een winkel te runnen zonder vast te zitten aan een huurcontract. In 2016 willen retailers flexibel zijn en mobiel. Zo willen zij bijvoorbeeld hun kassa meenemen naar een markt of beurs. De Lightspeed POS speelt daarop in. Klanten kunnen op elke plek afrekenen, eigenlijk wordt een toonbank overbodig. Het kassasysteem van Lightspeed kan namelijk meer dan alleen afrekenen. Zo zie je onder andere precies hoeveel items er nog op voorraad zijn en toont de software gerelateerde producten en kun je klantgegevens opslaan ten behoeve van loyalty-programma’s. Heb je meerdere winkels? In Lightspeed komen alle verkooppunten samen. Online en offline.

Bekendmaking en lancering
De pop-up zal maandag 25 april officieel haar deuren openen. De maandag en dinsdag zijn bedoeld voor vaste relaties, maar daarna zal iedereen welkom zijn in de winkel op de Huidenstraat 13, te midden van alle hippe en trendy winkeltjes in de 9 straatjes. Nabij het Amsterdamse kantoor van Lightspeed.

Meer weten over Lightspeed pop-up presents… ? Kijk op lightspeedhq.nl/pop-up.

Over Lightspeed
Lightspeed, bouwt aan commerce oplossingen van A-tot-Z, voor winkeliers om op verder te kunnen groeien. Zij doen dit door alle verkooppunten samen te brengen; voorraadbeheer, e-commerce, relatiebeheer en rapportage over alle verkoopkanalen, in de winkel en online.

Meer dan 35.000 klanten draaien op Lightspeed, met een gezamenlijke omzet van €12 miljard per jaar.

Over Jogha
Jogha Luxury Sportswear is gecreëerd voor modebewuste vrouwen die kiezen voor kwaliteit en stijl wat betreft hun sport garderobe. Daar waar andere sportswear zich focust op verschillende soorten sport, ligt bij Jogha de focus op de vrouw en haar behoeften. Er zijn veel verschillende type vrouwen op deze wereld, en Jogha wil hen allen precies datgene bieden wat zij nodig hebben. Door verschillende prints met elkaar te combineren krijgen vrouwen de mogelijkheid om hun eigen unieke look te creëren, zodat ze zowel in de sportschool als daarbuiten kunnen stralen.

  • DELEN