Laat krachtige beelden en dynamische banners voor je werken

Grafi0618

 

Consumenten zijn over het algemeen visueel ingesteld. Het is bewezen dat kwalitatief goede productfoto’s bijdragen aan het succes van een webshop. Met dynamische banners wordt zowaar een nóg beter resultaat geboekt. Grafi Offshore helpt online retailers, A-merken en reclame bureaus met een succesvolle online en offline presentatie. Einddoel: een betere conversie, dus hogere omzet.

Dynamische banners
De focus van Grafi Offshore is tweeledig. “We richten ons op zowel beeldbewerking als het produceren van online banners,” zegt Lars van Dijkman van Grafi Offshore. “Het laatste jaar zien we vooral een trend in dynamische banners. En daarin kunnen we heel ver gaan.” Lars verduidelijkt een en ander met een voorbeeld. “Samen met de klant bepalen we welke onderdelen dynamisch ingevuld moeten worden. Alle dynamische details worden gedefinieerd in een feed, denk aan een unieke ID, de prijs, de afbeelding(en), etc. Deze details worden vervolgens uit de feed gehaald en in de banner geplaatst. Zo hebben we voor een truckdealer een dynamische bannerset gemaakt die behalve de tekst, ook de actuele prijzen en de laatste drie aangeklikte foto’s op de website bevat. Een bannerset die ook nog eens globaal is opgezet. Wordt de site bezocht vanaf een adres in Groot-Brittannië dan is deze Engelstalig, inclusief de lokale prijs van de beoogde truck.”

Volgens Lars wordt Grafi Offshore door webshops, merken, marketing- en reclamebureaus ook steeds meer als een verlengstuk van de eigen organisatie gezien. “Ze kunnen door gebruik te maken van onze productiestudio een stukje schaalvergroting realiseren. Dankzij onze jarenlange ervaring in zowel beeldbewerking als online bannering kunnen we bedrijven voorzien van een gedegen advies; wat kun je beter wel of niet doen, waar plaats je een call2action, etc. Of klanten een beknopte schets aanleveren of een uitgebreid Photoshopbestand: wij vertalen het naar een mooie en effectieve (dynamische) banner. Dat doen we niet alleen voor Google Ads en DoubleClick, maar ook voor platformen als Adform en Weborama.”

Hoogwaardige beeldbewerking
Wist je dat meer dan 90% van de bezoekers je webshop verlaat zonder iets te bestellen bij het eerste bezoek? Dat bijna de helft van de bezoekers gemiddeld twee of meer bezoeken nodig heeft voordat hij of zij iets bestelt? Dat 70% van de winkelmandjes verlaten wordt zonder de bestelling af te ronden? En dat alleen al het goed presenteren van je producten via krachtige beelden, je omzet met 4% tot in sommige gevallen zelfs 30% doet stijgen? Frank de Jong van Grafi Offshore is van mening dat retailers nog te weinig de voordelen inzien van kwalitatief goede beelden. “Een deel kan je met fotografie oplossen, maar een groot deel ook met nabewerking; vrijstaand maken en bewerken. Doe je dat goed, geeft het meteen resultaat.”

Over Grafi-Offshore
Grafi Offshore is een productiestudio. Frank: “Wij leveren flexibele productiecapaciteit voor (internationale) A-merken, reclamebureaus, fotografen, uitgeverijen, internetbedrijven, webshops, etc. Onze diensten variëren van het vrijstaand maken en bewerken van beelden tot het produceren van HTML5 banners en educatieve webapplicaties. Onze kracht zit hem vooral ook in de unieke constructie met onze eigen beeldbewerkingstudio in Kathmandu, Nepal. Door intelligent gebruik te maken van het tijdverschil, kunnen wij supersnel en tegen relatief beperkte kosten een kwalitatief hoogwaardig product afleveren. Dat doen we rechtstreeks voor retailers en merken, maar ook via tussenpersonen zoals marketing- en reclamebureaus.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*