Laden...

Focus op Omnichannel

FF0618

Het is ons niet ontgaan dat consumenten zich eerst online oriënteren om vervolgens het product in de winkel te kopen. Digital First Branding is hierbij een belangrijk onderdeel. Met als toekomstperspectief dat dit in de aankomende jaren flink zal toenemen.

Digital First
Dat wij leven in een digitaal tijdperk is ons niet onopgemerkt gebleven. Digital zal in de toekomst een steeds belangrijke rol krijgen. Daarom mag een digital first strategie niet ontbreken. Dit betekent niet dat er geen ruimte meer is voor offline. Integendeel zelfs. Er zullen altijd fysieke winkels blijven bestaan. Er is altijd een doelgroep die de producten wilt passen, voelen, proeven en ervaren. Kortom in de fysieke winkels draait het steeds meer om customer experience. Fuseer de twee werelden van on- en offline en laat u verrassen met wat de impact is wanneer u denkt in omnichannel.

ROPO-analyse
De vraag naar een ROPO (Research Online Purchase Offline) analyse neemt enorm toe. “Met deze analyse maken we inzichtelijk wat het effect is of zou kunnen zijn van online oriëntatiegedrag op aankopen in de fysieke winkel,” vertelt Peer Ruigendijk van FirstFocus. “We bepalen zogezegd het ‘ROPO-effect’. Dit doen we door online- en offline-data uit het verleden met elkaar te verbinden. De uitkomsten uit deze eerste analyse bepalen uiteraard hoe interessant het is om dieper in de data te duiken. Uiteraard denken wij in deze fase mee over hoe meer klantgegevens te vergaren in de fysieke winkels. Dit is uiteraard van groot belang om tot bruikbare inzichten te komen.”

Real-time ROPO
Als antwoord op Google’s ‘Store Visits’, zijn wij in staat om ook fysieke winkelomzet te koppelen aan online marketingcampagnes, tot op productadvertentieniveau.

Zichtbaar zijn
De online wereld staat nooit uit. Onze visie is dat de retailer zichtbaar aanwezig moet zijn op de plekken waar de klant zich begeeft, vervolgt Ruigendijk. “Met de omnichannel inzichten worden campagnes en kanalen vaak anders ingericht. Onlinemarketingkanalen kan je op basis van je ROI en met behulp van ons omnichannel dashboard verder finetunen. Wij begeleiden de klant tijdens dit traject om een omnichannel marketingorganisatie te worden, waarbij wordt gestuurd op de daadwerkelijke ROI. Met deze aanpak kan je als retailer snel een flinke winstgroei realiseren over alle marketing- en afzetkanalen heen. Je moet daar waar de klant is zichtbaar zijn. Of dat nou online of offline is, in de winkelstraat, of op Google of Facebook.”

Een aantal producten die wij aanbieden om de omnichannel retailer te ondersteunen zijn naast onze kennis en strategie de volgende:

E-commere Platform
Een flexibel op de IT standaard .Net gebaseerd platform, OnTargetCMS. Het platform is snel, flexibel, makkelijk in gebruik en eenvoudig te integreren met bijvoorbeeld POS, PIM, CRM en marketing tooling. Daarnaast blijft het e-commerce platform innovatief. Het platform bestaat uit een solide basis en wordt volledig naar al uw wensen en behoeftes ge-customized. Ook is het zeer schaalbaar. Zelfs met meer dan 100.000 producten, laden OnTargetCMS pagina’s onder de 1 seconde. OnTargetCMS groeit met gemak mee, zonder restricties. Het e-commerce platform geeft u waarde voor uw geld, vrijheid en de mogelijkheid e-commerce te doen zoals u voor ogen hebt. Naast bovenstaande punten is het platform speciaal ontworpen voor online marketing en online resultaat.

App/Loyalty
Uw klant is mobiel en een app is onmisbaar geworden. Of het nu gaat om enkel uw loyalty of voor het snel en eenvoudig bestelbaar maken van uw producten.

Pricewatch
Marketing kan nog zo goed zijn, maar zonder een juiste propositie bent u nergens. Inzicht in concurrenten en prijzen is hierin leidend.

Marketing Dashboard
Inzicht, inzicht en data driven marketing is key. Het marketing dashboard is een onmisbare tool gebleken en iets waar FirstFocus u mee kan helpen.

Traffic Plan
Welke budgetten, in welke kanalen, op welk moment geven u uw target (ROPO) omzet? Het trafficplan geeft u deze inzichten 12 maanden vooruit (!)

Feed generator
Uw shop is uw data base en die moet op een goed eenvoudige manier op het web verspreid kunnen worden. Een goede feed is hiervoor onmisbaar.

OMS
Online Marketing Support, natuurlijk kunt u veel zelf en is er veel te vinden online. Maar uw core is het misschien niet. Dat van ons OMS team wel. Laat je verrassen door de cases en het resultaat dat we hebben geboekt voor onze klanten.

A.I. & Marketing Automation
Zelflerende algoritmes zodat u van marketing kalender naar 1 op 1 marketing kan over gaan. De impact is enorm, is dit ook iets voor u? Kom erachter en neem contact op met FirstFocus.

  • DELEN