Flink conversiepercentage fonQ pop-up gift store

fonq-gift-store

De fonQ pop-up gift store, gevestigd aan het Sarphatipark in Amsterdam, overtreft de initiële verwachtingen. De tijdelijke winkel is voor de feestdagen het speerpunt van de ‘Vind jouw mooi’-campagne van fonQ en wordt enthousiast ontvangen door de verschillende bezoekers die het aantrekt, zo laat het bedrijf weten.

De bezoekersaantallen blijken onvoorspelbaar, waardoor op piekmomenten in het weekend de winkel urenlang volledig is gevuld. Uit de eerste analyses blijkt dat 1 op de 4 bezoekers de winkel met een cadeau verlaat, een conversiepercentage dat online niet wordt behaald. Naast de kleinere cadeauartikelen is er veel interesse in de meubels die in de winkel staan, waardoor ook online bestellingen plaatsvinden.

Om het bezoek aan te jagen heeft de webwinkel in de eerste twee weken PR-events en workshops voor zowel bloggers als winkelend publiek georganiseerd, zoals eerste hulp bij sinterklaasgedichten, een bloggersdiner, een workshop foodfotografie en een barista die heerlijke koffiespecialiteiten bereidde.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*