Laden...

Risico’s minimaliseren met de juiste verpakking

Topa0318

De rol van de consumentverpakking in de totale productervaring is van cruciaal belang in e-commerce. De verpakking is immers het communicatiemedium van de retailer naar de klant. Anderzijds moet de verpakking wel de juiste bescherming bieden en voorkomen dat een product beschadigd bij de consument aankomt. Met bijna honderd jaar ervaring in verpakkingen weet Topa Verpakking als geen ander hoe een optimale, duurzame verpakking eruit moet zien, hoe je daarmee risico’s kunt minimaliseren en tegelijk op transportkosten kunt besparen. Kortom, doordacht verpakken.

Inventariseren en adviseren
We beschouwen iedere business case als uniek, zegt Kamerman. “We beginnen altijd met een inventarisatie. Wat heeft de klant nodig? Hoe kwetsbaar zijn de te verpakken producten? Welke verpakkings- en beschermende materialen zijn geschikt? Als we standaard producten kunnen inzetten, zullen we dat zeker niet nalaten, want dat kan de klant kosten besparen. Is de vraagstelling dermate specifiek dan zal onze ontwikkelingsafdeling een voorstel doen.

Als gevolg van onze aanwezigheid in meerdere sectoren, waaronder ook de farmaceutische industrie met veelal kwetsbare en temperatuurgevoelige producten, hebben we een aantal technologen in dienst die een verpakking volledig kunnen afstemmen op het product. Onze verpakkingsspecialisten ontwikkelen duurzame, promotionele en functionele verpakkingsoplossingen door kennis toe te passen op verschillende verpakkingstests. Door te testen kunnen wij onze klanten informeren over het fysieke gedrag van verpakkingen in de logistieke keten aangezien eventuele kwetsbaarheden en zwakke punten van verpakkingen op deze manier gemakkelijk aan het licht komen. Hierdoor kunnen we passend advies uitbrengen, materialen adviseren die volledige bescherming bieden en daarmee de risico’s in het logistieke proces minimaliseren.”

De voordelen van volumereductie
Behalve het minimaliseren van risico’s hecht Topa Verpakking ook grote waarde aan het reduceren van volume. “We zijn van mening dat onze klant met een juiste verpakking ook op logistieke kosten kan besparen. Volumereductie is hierbij leidend. Een nauw omsluitende verpakking met het juiste opvulmateriaal creëert een win-winsituatie.” Kamerman legt daarnaast uit dat relaties met een groot verpakkingsvolume begeleid kunnen worden bij investeringen in verpakkingslijnen. “Voor deze partijen kunnen we de complete inrichting van het warehouse verzorgen, inclusief (vol)automatische machines ter bevordering van de bescherming van het product. Ook daar komt onze deskundigheid en creativiteit weer van pas om, samen met onze klant, tot de meest optimale verpakking te komen.”

Helicopterview
Topa Verpakking heeft zijn verpakkingsoplossingen in een aantal productcategorieën gegoten. Van omverpakken, beschermen en sluiten tot het verzendklaar maken, transport, magazijn, maatwerk en advies. “Onder een doos op maat verstaan we vanzelfsprekend ook bedrukte dozen of complete integraties in een verpakkingslijn. Verpakken is ondernemen. Onze klanten moeten erop kunnen vertrouwen dat hun producten tijdens transport optimaal en onder alle omstandigheden worden beschermd. Dat is cruciaal voor hun continuïteit en winstgevendheid. Een verpakking moet bovendien tegen een goede prijs worden ingekocht en zo duurzaam mogelijk zijn. Daarom zetten we ons in voor gedegen en verantwoord verpakken, vanuit een helicopterview over de gehele logistieke keten. Voor procesoptimalisatie, kostenbesparing en milieuwinst. En dat komt allemaal samen in de zekerheid waar Topa Verpakking voor staat; het is de service aan al onze klanten.”

  • DELEN