Opvallen met een doos in kleur

DS800617

Waarom je producten nog versturen in een saaie bruine doos als het ook in een mooie bedrukte doos kan? Het verhoogt immers de herkenbaarheid van je bedrijf en is daarmee een extra visitekaartje. Dat zegt Gijs van den Oever van DS 80 Verpakkingsmaterialen die een unieke constructie heeft bedacht om een bedrukte of gekleurde doos ook in kleinere aantallen te kunnen leveren. Verfwinkel.nl ging je al voor.

De doos is vaak het eerste en enige fysieke contact van de webwinkel met de ontvanger, zegt Van den Oever. “Het is dan natuurlijk zaak om direct een goede eerste indruk te maken. Dat kan bijvoorbeeld door de doos een luxere en meer persoonlijke uitstraling te geven met een bedrukking in één of meer kleuren tot zelfs fullcolour. Het versterkt de presentatiewaarde en creëert een ‘wow effect’ bij de ontvanger. Het geeft de ontvanger het gevoel dat het pakje met zorg is samengesteld. Ook Verfwinkel.nl, een partij die zich dagelijks bezighoudt met kleur, ziet de toegevoegde in van een bedrukte doos en verstuurt zijn producten tegenwoordig in een uiterst opvallende doos. Met als resultaat vele positieve reacties van klanten. Want zeg nou zelf, het ontvangen van zo’n bedrukte doos is net wat leuker dan een saaie bruine doos.”

Inspelen op thema’s
Van den Oever ziet grofweg twee stromen ontstaan in e-commerce. “Partijen die kiezen voor een rechttoe rechtaan doos, die vooral niks mag kosten én partijen die kiezen voor een kwalitatieve uitstraling en de ontvanger willen verrassen. Als DS 80 spelen we in op die laatste, groeiende groep. We hebben alle technieken in huis om de kartonnen doos volledig op smaak van een webwinkel of bedrijf aan te passen. Dat gaat van flexo, offset tot zelfs een volledig digitale bedrukking, waar geen clichékosten meer aan te pas komen en je ook veel makkelijker kan inspelen op bepaalde thema’s zoals Sinterklaas, Vaderdag of Moederdag. Het maakt bovendien voor ons geen verschil of we de doos aan de buiten- of binnenzijde (of een combinatie) bedrukken. In bepaalde gevallen is het wenselijk de doos juist zo discreet mogelijk te houden. Zo verzorgen we voor een partij die sieraden verkoopt alleen een bedrukte binnenzijde. Ook kunnen we plastic zakken, tapes en wikkelfolies voorzien van een bedrukking, geschikt voor bijvoorbeeld B2B zendingen.”

Unieke constructie
Omdat het bedrukken van dozen prijstechnisch vaak pas interessant wordt vanaf 2.500 tot 3.000 m2 aan karton, heeft DS 80 Verpakkingsmaterialen een unieke constructie bedacht. Van den Oever: “Wij produceren voor onze klanten deze aantallen, maar kunnen ze vervolgens desgevraagd in kleinere volumes gaan uitleveren. Wij zetten de bedrukte dozen dan op voorraad in ons magazijn en financieren ze zelfs voor. De rekening wordt pas verstuurd als we een levering uitsturen. Zo bieden we ook kleine(re) partijen de gelegenheid om hun producten in bedrukte dozen te gaan versturen. We werken tevens met machines die on demand altijd de ideale doosmaat produceert en zijn hiervan ook exclusief dealer voor Nederland. Zelfs met deze machine is het mogelijk om iedere maatwerkdoos van een gepersonaliseerde boodschap te voorzien.”

DS 80 Verpakkingsmaterialen is volgens Van den Oever een bedrijf waar veel muziek in zit. “2018 grijpen we aan om gestaag verder te groeien. Zo wordt ons team in januari versterkt met twee nieuwe accountmanagers en blijven we voortdurend in gesprek met onze klanten om optimalisaties te behalen bij hun verpakkingsprocessen. En natuurlijk om onderscheidend te zijn en blijven van de concurrentie. Dat begint bij een bedrukte doos in kleur.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*