Laden...

Magazijnsoftware voor kleine en middelgrote retailers

goedgepickt0618

Na vele uren ontwikkelen en testen heeft GoedGepickt in oktober 2018 zijn webwinkel magazijnsoftware gereleaset. De software helpt kleine en middelgrote webwinkeliers in het voorkomen van fouten en het automatiseren van magazijnprocessen om de orders zo efficiënt mogelijk te verwerken. En dat volgens ‘bedenker’ Stan Janssen op een zeer laagdrempelige een gebruiksvriendelijke manier.

Al doende leert men, is een gezegde dat de essentie van GoedGepickt perfect weergeeft. Stan runt samen met zijn compagnon al jaren twee goedlopende webshops en liep vooral bij de magazijnprocessen tegen de nodige obstakels aan. “Door de toenemende voorraden en groeiend aantal orders werd ons magazijn steeds minder overzichtelijk. Dat kwam de efficiëntie niet bepaald ten goede.” Omdat Stan een achtergrond heeft als programmeur is hij samen met enkele partners een oplossing gaan ontwikkelen om magazijnprocessen te verbeteren en automatiseren en daardoor vooral ook beter inzichtelijk te maken. En die slimme magazijnsoftware deelt hij nu ook met derden in de cloud onder de noemer GoedGepickt.

Eén portaal
GoedGepickt werkt in de basis met een eenvoudige barcodescanner in combinatie met voorraadlocaties die zijn voorzien van een unieke barcode. “Op die manier heeft een retailer dankzij onze software-oplossing optimaal overzicht op zijn voorraad en kan ook probleemloos vanuit één voorraad en één portaal al zijn orders afhandelen,” legt Stan uit. “Zo kunnen bijvoorbeeld orders vanuit één of meerdere verkoopkanalen in één systeem afgehandeld worden. Alle voorraadbewegingen worden automatisch opgeslagen. Dat maakt dat eventuele fouten eenvoudig zijn op te sporen, maar ook dat je op basis van statistieken misschien je magazijnindeling kunt verbeteren. In combinatie met onze app is het ook mogelijk om GoedGepickt volledig papierloos te gebruiken.”

Handige functionaliteiten
De software van GoedGepickt draait volledig in de cloud. Stan: “Retailers hoeven geen grote investeringen te doen om te kunnen werken met onze software. Met een simpele barcodescanner ben je al goed op weg. Uniek is bovendien dat retailers de software naar eigen inzicht kunnen instellen. En in 2019 zal de software verder worden uitgebreid met nieuwe functionaliteiten, zoals het zelf kunnen aanmaken van filters. Stan: “We proberen voortdurend handige functionaliteiten bij te bouwen en betrekken daar onze afnemers ook nadrukkelijk in.  We zullen ideeën oppakken en samen verder uitwerken.”

Abonnementsformule
GoedGepickt werkt op basis van een abonnementsformule. “We hanteren vier pakketten variërend van maximaal 200 bestellingen per maand tot 3.500 (of meer) bestellingen per maand,” zegt Stan. “Aanmelden gaat heel eenvoudig. Binnen twee minuten is er een account en kan je aan de slag met koppelingen maken. We beperken niet op functionaliteiten tussen de verschillende pakketten. Er hoeft niet betaald te worden voor extra opties; iedereen profiteert mee, ongeacht het pakket. De software zit vol met interessante functionaliteiten zoals het snel en geautomatiseerd zendingen aanmaken bij een verzendprovider, geautomatiseerd verzendlabels en pakbonnen afdrukken, en een uitgebreide voorraadsynchronisatie.”

Wil jij ook alle taken in je magazijn zoveel mogelijk automatiseren en de processen efficiënter laten verlopen? Start nu direct met GoedGepickt. En dat kan bovendien veertien dagen gratis. Of bezoek ons tijdens de Webwinkel Vakdagen op onze stand.

  • DELEN