Laden...

Fulfilment voor hair- & beauty en lifestyle: een kunst op zich

gamp0616

Als specialist in logistieke afhandeling van met name beauty- en lifestyleproducten hanteert Gamp Ebiz een zeer strikt kwaliteitsniveau. De veelal kwetsbare producten moeten immers zonder schade bij de klant arriveren. Dat vraagt om specifieke verpakkingsmiddelen en een zorgvuldig fulfilmentproces. Gamp Ebiz zet zijn deuren voortaan ook open voor andere partijen die niet alleen baat hebben bij een behoedzaam fulfilmentproces, maar die mogelijk ook kansen zien in Duitsland.

Gamp Ebiz is een fulfilment partij die ruim drie jaar geleden is ontstaan uit een clustering van webshops in hair- & beautyproducten, vooral om volumevoordelen te kunnen behalen. “Behalve onze eigen webshops bedienen we sinds 1 januari 2016 ook diverse andere partijen in de sector van hair- & beauty- en lifestyleproducten,” zegt Chantal Rensing van Gamp Ebiz. “We werken op basis van een partnership met onze klanten. Ze geven immers hun kostbare producten uit handen en dat kan, zeker in het begin, best moeilijk zijn voor de klant.”

Uitbesteden stimuleert groei
Wie als webshopeigenaar denkt dat het goedkoper is om fulfilment zelf te blijven doen, zal volgens Chantal Rensing kleiner blijven. “Ze kunnen minder snel schakelen, omdat ze met teveel neventaken bezig zijn. En dat is onnodig.” Op de Webwinkel Vakdagen gunt Gamp Ebiz bezoekers een kijkje in de keuken. “We laten bezoekers kennis maken met onze systemen en geven ze ook een virtueel kijkje in ons magazijn. Ze moeten het vertrouwen hebben dat hun producten bij ons in goede handen zijn. Het uitbesteden van fulfilment betekent dat de goederen elders (bij ons in het magazijn) worden opgeslagen en dat voelt voor klanten alsof ze de controle kwijt raken. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Ze hebben volledig inzicht, ook in de voorraadstatus. Wij kennen de klappen van de zweep; we zijn immers ontstaan vanuit een aantal eigen webshops. We gaan zorgvuldig met de producten van onze klanten om, alsof het onze eigen producten zijn.”

Chantal Rensing realiseert zich ook dat er inmiddels ontzettend veel fulfilment partijen de markt proberen te veroveren. “Wij onderscheiden ons door onze focus op een niche. We zijn gespecialiseerd in hair- & beauty- en lifestyleproducten en kennen het product én de markt als geen ander. Dat brengt ontzettende veel voordelen met zich mee, niet in de laatste plaats als het gaat om verpakkingsmateriaal. Verpakken van vloeistoffen zoals shampoos, maar ook make-up is een kunst op zich. Dat vraagt ook kennis van bijvoorbeeld opvulmateriaal, want lang niet elk materiaal is geschikt. Flacons mogen bijvoorbeeld niet indeuken. En mochten ze gaan lekken, dan mag de vloeistof het opvulmateriaal niet opvreten, om maar eens wat te noemen.”

Sinds kort heeft Gamp een vestigingsadres geopend in Duitsland. “We moedigen Nederlandse webwinkeliers aan de stap naar onze oosterburen te maken. Wij zijn er in ieder geval helemaal klaar voor. Dagelijks pendelen we tussen onze locatie in Nederland en Duitsland met pakketten.”

De locatie van Gamp ebiz maakt het bovendien mogelijk voor Nederlandse webshops om een 24-uurs levering in de postcodegebieden 2 tot en met 6 in Duitsland aan te bieden. “Zo kunnen Nederlandse webshops prima concurreren met de Duitse collega’s. En vormen ook retouren geen probleem meer.” Ondanks alle recente ontwikkelingen zit Gamp Ebiz niet stil. “We blijven onze dienstverlening continu verbeteren en streven naar goede service en betrokkenheid met al onze webshops. Desgewenst nemen we ook de Customer Care, financiële administratie en voorraadbeheer voor onze rekening,” besluit Chantal Rensing.

  • DELEN