Laden...

Crossborder verkopen

Salesupply0417

 

Een stap naar het buitenland is voor veel webwinkeliers een grote uitdaging. Als online verkopen in het buitenland je interesseert, dan luidt meteen de volgende vraag: ‘hoe ga je beginnen?’ Alles zelf doen of op zoek naar een partner? Veel vragen en uitdagingen komen immers op je af, Denk aan een vreemde taal, verschil in aankoopgedrag, een andere cultuur, afwijkende betaalmethoden, buitenlandse BTW, klantenservice, logistiek, retouren, wetgeving, etc. Salesupply kan daarin ondersteunen, op allerlei vlakken, en specifiek ook op de logistiek.

Wij helpen dagelijks Nederlandse bedrijven om crossborder te verkopen, begint Ludo Verlinden van Salesupply. “De afgelopen negen jaar hebben wij via onze eigen webwinkels ondervonden dat verkopen in het buitenland niet makkelijk is. Je moet je als webwinkelier compleet inleven in de buitenlandse markt. Met inmiddels twaalf kantoren over de hele wereld helpen wij Nederlandse webwinkeliers de kans op succes in het buitenland te maximaliseren, ook als het gaat om de logistiek.”

Pijnpunten in de logistiek
Waar vroeger het pijnpunt bij het internationaal verkopen op het lokaliseren van je webshop lag, zitten tegenwoordig de pijnpunten in de logistiek. Stel je verkoopt internationaal en je hebt drie tot vijf dagen levertijd naar Frankrijk. Je lokale concurrent heeft next day. Of nog erger, zoals in Duitsland steeds meer aanbieders, same-day. Bovendien profiteert je lokale concurrent waarschijnlijk van flink voordeligere verzendtarieven. Veel bedrijven worstelen dus met twee issues: hoe krijg ik mijn producten sneller én kostenvriendelijk naar mijn klant in het buitenland. De oplossing ligt voor de hand: lokaal je producten opslaan en lokaal verzenden.”

Wereldwijd opslaan en verzenden
Salesupply biedt een fulfilment platform dat het voor retailers mogelijk maakt plug & play wereldwijd lokaal goederen op te slaan en te verzenden. Salesupply werkt hiervoor samen met partners en hebben magazijnen in Nederland, Duitsland, Italië, Frankrijk, UK, maar ook in USA en China. Met daarbij klantenservice in vijftien talen. “Lokaal opslaan maakt het mogelijk om voor minder geld sneller te leveren,” stelt Verlinden. “Zo ben je net zo snel als je lokale concurrent en bespaar je geld. In landen als Italië of Frankrijk, Spanje kan het tot 4 euro per pakket schelen. In landen zoals Duitsland kan het voordeel ook oplopen tot 2 euro per pakket.” Verlinden adviseert om te beginnen met lokaal de hardlopers op te slaan, een 10/20/30. Dat zijn de producten die je lokaal neerlegt. Het werkt als een groeiversneller. Als je sneller levert, krijg je ook meer bestellingen.”

Met Salesupply is een webwinkelier in staat om tegen zeer lage kosten in het buitenland te starten. “Dit is mogelijk omdat we met veel merchants onze lokale e-commerce specialisten betalen en zo de kosten delen. Wij bieden een internationale infrastructuur voor retailers, producenten en merken om snel, schaalbaar en kostenvriendelijk te groeien in Europa, Verenigde Staten en Azië. Desgewenst verzorgen we ook de lokale klantenservice met native mensen.”

  • DELEN