Magento webshop in de cloud

dlcoud

Er kleven ontzettend veel voordelen, maar ook wat nadelen aan het gebruik van Magento als platform om je e-commerce activiteiten te ontplooien. Dat zegt André van Kempen van Techtwo. “Er is zoveel mogelijk binnen het pakket, dat het een hele klus is om alles op een juiste manier ingesteld te krijgen. Voor een leek is dat zelfs bijna ondoenlijk. We merken dat het bij veel online ondernemers dan ook schort aan de juiste configuratie; hierin is nog een hoop winst te behalen.”

Techtwo houdt er een heel eigen zienswijze op na. “We zetten Magento om naar een Saas platform om deze in de vorm van een licentie aan klanten aan te bieden,” zegt Wim la Haye van Techtwo. “Conversie, beleving en gebruiksgemak zijn de uitgangspunten van COWW, het Compleet Onbegrensde WebWinkel platform dat wij leveren. De basis van de COWW is het open source webwinkel pakket Magento. Dit wordt momenteel wereldwijd het meest gebruikt voor de ontwikkeling van webwinkels. Doordat wij de basis al hebben staan, kan een hoge eenmalige investering worden geminimaliseerd en kunnen we meteen aan jouw vraagstuk beginnen. Je moet ons platform dan ook zeker niet zien als een standaard oplossing, maar als een geoptimaliseerde basis om veel sneller en efficiënter e-commerce vraagstukken op maat te kunnen realiseren. Door slimme technieken toe te passen kunnen wij nu Magento aanbieden in de cloud. Hierdoor ben je altijd up-to-date.”

Ieder kwartaal up to date

Om een succesvolle marktpositie te behouden, is het belangrijk dat je continu inspeelt op de actuele behoeftes en trends. Daarom bieden wij onze klanten met een COWW licentie elke kwartaal een nieuwe versie aan. Alle updates worden centraal doorgevoerd. Hierdoor blijft je webwinkel up to date zonder dat jij er iets voor hoeft te doen. Binnen deze releases vinden wij continuïteit heel belangrijk. Bij elke COWW update ligt de focus op innovatie, reparatie en optimalisatie. De basis is dus goed, benadrukt Wim. “Het is vervolgens aan de klant of hij de basis al dan niet wil uitbreiden met klant specifieke wensen als design of maatwerkontwikkeling. Dat is prima mogelijk.” Het platform is volgens Wim ook geschikt om te koppelen met een ERP-systeem. “Zo hebben we zelf de koppeling met SAP Business One ontwikkeld, maar is er ook een Exact-module die we integreren en kunnen we ook koppelen met een PIM-omgeving.”

Zoekmachinevriendelijk

Ook als het gaat om specifieke marketingtools biedt het gestandaardiseerde platform volgens André een goed geoptimaliseerde basis. “De template faciliteert de gebruikelijke tools als standaard en wordt op een zoekmachinevriendelijke manier uitgerold met een goede opmaakcode, een productfeed voor Google, voor affiliate partijen, et cetera. Daarnaast is het mogelijk om extra tools in te zetten, zoals Hotjar en tools voor A/B-testing, maar die kunnen makkelijk later worden toegevoegd. Het is wel belangrijk om vooraf goed na te denken welke campagnes je wil gaan draaien als de shop eenmaal online staat. Het optimaliseren van de landingspagina’s aan het begin van een traject is dan ook cruciaal. We besteden veel aandacht aan de begeleiding. Weet als online ondernemer welke vraagstukken een consument of zakelijke klant heeft bij het bezoeken van je shop in spé en probeer daarop een antwoord te bieden. Een mooie uitdaging en volop kansen,” meent André. “Vooral in de B2B markt. Denk aan slimme, intelligente portals voor bijvoorbeeld groothandels. Wij hebben een mooie visie daarover.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*