Laden...

Janssen-Fritsen migreert naar Shopware

Shopware0518

 

De Nederlandse fabrikant Janssen-Fritsen, die toestellen en onderdelen maakt voor diverse sporten en gevestigd iz in Helmond, wil zijn online strategie professionaliseren en zal eind dit jaar live gaan met zijn nieuwe Shopware-winkel. Het uitvoerende bureau is de Shopware Solution Partner Calago BV in Meppel.

Janssen-Fritsen verkoopt wereldwijd sportartikelen en was al diverse malen leverancier van de Olympische Spelen, WK’s en EK’s. In de loop van de tijd beseften ze dat een professionele online aanwezigheid, en winkel, essentieel is voor de klantloyaliteit. De reden: de bestaande winkel met aangesloten PIM-systeem kon het toenemende aantal online bestellingen en voldeed niet meer aan de actuele verwachtingen qua gebruiksvriendelijkheid.

Duidelijk gedefinieerde ideeën
De eisen waaraan een nieuw winkelsysteem moest voldoen, waren vanaf het begin duidelijk gedefinieerd. Elk merk moest een eigen merkstijl met een eigen subwinkel krijgen om klanten individueel te kunnen aanspreken. Vanwege de wereldwijde distributie was het wenselijk dat producten, klantinformatie, enz. direct in verschillende talen vertaald en vervolgens in het winkelsysteem opgenomen konden worden. Janssen-Fritsen wilde een platform om de artikelen centraal in een nieuw, apart PIM-systeem te beheren. Het bestaande systeem miste bovendien functies om de klant een optimale winkelervaring te bieden en beter op kopers in te spelen. Uit de aparte mobiele en desktop winkels moet nu een oplossing worden gecreëerd die voldoet aan het moderne aankoopgedrag van de klanten. Het gebruikte ERP-systeem zal gekoppeld worden aan het PIM-systeem en de webwinkel.

Toekomstbestendig door migratie naar Shopware
Samen met het Nederlandse partnerbureau Calago koos Janssen-Fritsen voor Shopware als winkelsysteem, omdat hiermee volledig aan de softwarevereisten werd voldaan. “De oplossingen en de expertise op het gebied van PIM-systemen in combinatie met Shopware waren precies wat we zochten. Bovendien kon Calago de verwachtingen goed doorvertalen naar een gepaste oplossing,” aldus Dominique Hendriks van Janssen-Fritsen.

Overige redenen om voor Shopware te kiezen waren de brede functieset, die standaard in Shopware is opgenomen, de snelle en eenvoudige aanpasbaarheid, en de mogelijkheid om meerdere merken afzonderlijk in subwinkels in verschillende talen weer te geven en klanten doelgericht aan te spreken via ‘Costumer Streams’. Dit is vooral belangrijk voor B2B-klanten zoals scholen, steden en organisatoren van sportevenementen, waar Janssen-Fritsen vooral actief in is. Janssen-Fritsen heeft voor de B2B-suite gekozen vanwege de vele functies, die specifiek voor dit segment zijn ontwikkeld.

Als grootste voordeel van migratie ziet Janssen-Fritsen de mogelijkheid om producten gemakkelijker intelligent te beheren en te verbinden met andere managementsystemen. Dominique Hendriks over de overstap naar Shopware: “Met de nieuwe PIM en Shopware willen we ons toekomstbestendig maken en ons bedrijf tegelijkertijd naar een geheel nieuw niveau tillen.”

 

 

OverShopware
shopware AG is een Duitse softwareleverancier van webwinkelsystemen. Het bedrijf is in 2000 opgericht, heeft 130 medewerkers en concentreert zich momenteel op zijn kernproduct Shopware 5.3. Dit product is een nieuwe, toonaangevende shopsoftware voor ondernemingen en webwinkels van elke omvang. shopware AG heeft thans 60.000 klanten en meer dan 1.200 handelspartners en is daarmee een van de succesvolste producenten van webshopsoftware. Bovendien is het bedrijf een van de grootste innovators op het gebied van eCommerce in Duitsland. De onderneming is een naamloze vennootschap, onafhankelijk, voor de volle 100% door de eigenaar beheerd en uit eigen kapitaal gefinancierd. Dit garandeert een hoge mate van flexibiliteit.

  • DELEN