Geen digitale obstakels voor Dutch Mud Men

LightSpeed0417

 

DutchMudMen.com verkoopt sinds 2012 online alle mogelijke spullen om beslagen ten ijs te komen bij een obstacle run. In 2016 werd een fysieke winkel geopend in Lieshout, nabij Eindhoven. Dat was voor oprichter en eigenaar Dirk Schrama het moment om de webshop te migreren naar het platform van Lightspeed. Sindsdien zijn er geen digitale obstakels meer voor Dutch Mud Men en is zowel de fysieke winkel als de webshop aan elkaar gekoppeld.

Obstacle runs, mud races, stormbanen, obstakellopen, er zijn veel termen voor de diverse evenementen die overal ter wereld georganiseerd worden. Het zijn allemaal events waarbij hardlopen gecombineerd wordt met obstakels om de fysieke en mentale gesteldheid op de proef te stellen. Als fanatiek hardloper nam Dirk Schrama in 2012 deel aan een obstacle run in Nederland. Het markeerde het begin van een nieuw tijdperk voor hem.

Omnichannel platform
De afgelopen jaren liep Schrama vele races in binnen- en buitenland. Zijn ambitie is om heel Nederland te enthousiasmeren voor de bijzondere sport met zijn webshop en winkel Dutch Mud Men. Na eerst zelf een webshop te hebben gebouwd, draait Dutch Mud Men sinds anderhalf jaar op het platform van Lightspeed. “Ons vorige e-commerce pakket kon niet worden gekoppeld aan de fysieke winkel. Er zijn maar weinig partijen die een oplossing bieden in de vorm van een omnichannel platform,” weet Schrama inmiddels uit ervaring. “Lightspeed daarentegen biedt dat wel. We hebben een 14 dagen trialversie aangemaakt en zijn gaan testen.”

Onboarding team
Schrama was volgens eigen zeggen al vrij snel overtuigd van de omnichannel oplossing van Lightspeed. “Ik voorzag echter wel een probleem of beter gezegd een uitdaging in het migreren van de bestaande webshop naar de nieuwe omgeving,” zegt hij. “Dat is me 100% meegevallen. Het onboarding team van Lightspeed heeft vrijwel alle parameters (voorraden, klantenbestand, et cetera) volledig geautomatiseerd overgezet. Doordat we in de fysieke winkel gebruik maken van het kassasysteem van Lightspeed zijn de voorraden van webshop en winkel met elkaar gesynchroniseerd. Afrekenen in de winkel is een kwestie van scannen en pinnen, waarna de kassabon digitaal wordt toegestuurd. Dat scheelt niet alleen tijd, maar verkleint uiteraard ook de kans op fouten. Het totaalbedrag hoeft niet meer handmatig te worden overgenomen in de kassa.”

Informatie verrijken
Daarnaast biedt het platform van Lightspeed volgens Schrama volop mogelijkheden om de online getoonde informatie die offline minder relevant is te verrijken met extra tekst, foto’s, een maattabel, reviews, et cetera. “Voor de online betalingen maken we gebruik van Lightspeed Payments met alle mogelijke betaalvormen. Doordat we nu met één klantenbestand werken voor zowel online als offline wordt de klant op alle kanalen herkend. Ook dat is overduidelijk een meerwaarde. We maken bovendien gebruik van de nodige plug-in, zoals channable om direct met market places te koppelen, zoals Amazon, Bol.com en Beslist.nl.”

De ambitie van Dutch Mud Men is om de nummer 1 webshop en winkel te zijn voor de obstacle runner in Europa. “We hebben namelijk een serieuze ambitie verder het buitenland in,” bevestigt Schrama. “Zo biedt Lightspeed de mogelijkheid om de webshop heel eenvoudig in meerdere talen uit te voeren. Inmiddels is er al een Engelse versie live en wie weet wat er nog volgt.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*