Laden...

Bouw unieke winkelervaringen

ecManager0518

 

Interesse in een écht unieke digitale retail omgeving? Dan ben je volgens Bjørn Hascher bij ecManager aan het juiste adres. Met het standaard digital commerce platform kunnen op maat gemaakte en veelal complexe webshops, websites, mobile apps en/of instore applicaties gerealiseerd worden. “Bouw unieke ervaringen en maximaliseer de orderwaarde en conversie!”

Retailers die serieus bezig zijn en een omzetgroei willen bewerkstelligen in een omni-channel omgeving, vinden bij ecManager het platform dat ze kan bijstaan in die ambitie, zegt Bjørn Hascher, Sales en Partner Manager. “Ons platform bestaat al sinds 2007, is in de markt misschien redelijk onbekend, maar zeker niet onbemind. In het verleden hebben we alle aandacht gevestigd op het bouwen van een stabiele basis en bestaande klanten zo goed mogelijk te faciliteren. Nu is het tijd om ook aan de merkstrategie te werken en potentiële nieuwe klanten laten weten dat we bestaan. Qua business value en Total Cost of Ownership zijn we namelijk super-concurrerend.”

Microsoft Azure
De overname van Magento door Adobe eerder dit jaar heeft wat reuring in de markt veroorzaakt, stelt Bjørn. “Het rommelt een beetje bij Magento. Volgde het e-commerce platform net als wij aanvankelijk een best of breed strategie, nu heeft het er alle schijn van dat ze meer richting een suite aanpak gaan evolueren. Daar plukken wij vervolgens de vruchten van. ecManager is met recht een best of breed oplossing. Wij maken in de basis gebruik van Microsoft .NET en Azure Cloud technologie. De core is gesloten, maar alle functionaliteiten en features zijn in open source modules ondergebracht. Dat maakt dat implementatiepartners snel aanpassingen kunnen doen op front-end, functionaliteiten, maar ook business logica kunnen wijzigen of toevoegen. ecManager is dan ook super schaalbaar, slimmer, sneller én goedkoper in onderhoud, hosting en doorontwikkeling dan vergelijkbare platformen.”

B2B en B2C
ecManager focust zich alleen op de ontwikkeling van het platform, de software. Bjørn: “Het bouwen van de webshop, website of mobile app laten we over aan implementatiepartners. Zij kennen de uitdagingen, de context van de klant het best. We reiken alleen ‘de blokkendoos’, de schaalbare infrastructuur en support aan. De modulaire opbouw van ons platform laat het toe om voor een organisatie meerdere webshops of websites op één platform te ontwikkelen. Ideaal voor partijen in de retail en wholesale. Zo heeft een implementatiepartner onlangs nog voor een grote organisatie in een tijdsbestek van slechts enkele maanden veertien(!) webshops live gezet, in meerdere talen én zowel B2B als B2C. Dat laatste is ook een grote kracht van ecManager. We zien namelijk dat steeds meer merken en groothandels ervoor kiezen om ook rechtstreeks de eindconsument te benaderen. Dat kan dan op één en hetzelfde platform.”

De keuze om ecManager te baseren op Microsoft Azure hebben we heel bewust gemaakt, benadrukt Bjørn. “Azure is het grootste cloud platform ter wereld. Het betekent dat we kunnen meeliften op de innovaties die Microsoft op Azure doorvoert. En die ontwikkelingen gaan in een razend tempo. Daar profiteren onze klanten ten volle van. Dankzij de cloud kunnen we andere geïntegreerde services aanspreken en aan elkaar knopen. Technologieën als Artificiële Intelligentie (AI) of Voice Commerce zijn inmiddels heel eenvoudig te integreren. Sterker nog, de eerste pilots draaien al bij klanten die gebruikmaken van AI voor productaanbevelingen. De eerste resultaten zijn heel positief en laten een verbeterde conversie zien.”

  • DELEN