Laden...

Slechts één fte achter populair lifestylemerk

 

Van tafels van echt mangohout tot pannen gemaakt van gerecyclede treinsporen, de online winkel van Sterrenhoudt biedt een scala aan unieke producten die zijn geïnspireerd op Scandinavisch ontwerp. Je zou het op het eerste gezicht misschien niet zeggen, maar achter het populaire lifestylemerk zit slechts één fulltime-medewerker: de Nederlandse oprichter, eigenaar en ondernemer Judith Scholman. Met haar man die verantwoordelijk is voor de volledige ontwikkeling van de online winkel, is het stel een schoolvoorbeeld van een e-commerce powerteam en bewijzen zij dat je geen reusachtige multinational hoeft te zijn voor een prachtige online winkel.

De perfecte software voor hun projectbehoeften
Sterrenhoudt handelt uitsluitend online en is nu 2 jaar actief in e-commerce. Nadat ze een aantal keer waren overgestapt en verschillende platforms (waaronder SEO Shop) waren ontgroeid, kwamen ze bij Shopware uit. Ze waren niet alleen direct overtuigd door het aanbod van gebruiksklare marketingfuncties, maar ook door de mogelijkheid om elk aspect van de voltooide online winkel gemakkelijk aan te passen.

“We ontdekten Shopware tijdens de Webwinkel Vakdagen in Utrecht. We kregen onze eigen demoversie en hebben er geen moment spijt van gehad. De kwaliteit van de code is niet te vergelijken met waar we in het verleden mee hebben gewerkt. Hierdoor konden we de winkel in de ware Sterrenhoudt-stijl tot leven brengen,” zegt Judith over de migratie naar Shopware.

Sterrenhoudt-1

Klanttraject: van sociale media naar online winkel
Communicatie en persoonlijk contact zijn uiterst belangrijk voor het merk. Met bijna 20.000 volgers op Instagram (en dat worden er nog elke dag meer) was het essentieel dat het klanttraject van sociale media naar online winkel ononderbroken zou zijn. Dankzij functies zoals Storytelling van Shopware loopt het verhaal van Sterrenhoudt naadloos over in de online winkel, waar prachtige productfotografie en zorgvuldig geënsceneerde afbeeldingen de klant binnenlokken in een wereld vol unieke producten. Met paginavullende afbeeldingen worden producten in de Sterrenhoudt-winkel tot leven gebracht en wordt de klant op emotioneel niveau aangesproken.

De klanten van Sterrenhoudt profiteren van een unieke winkelervaring die begint vanaf het moment dat ze producten ontdekken en doorgaat tot hun bestelling aankomt. Judith zorgt ervoor dat haar klanten zich speciaal voelen: “Omdat Sterrenhoudt alleen online werkt, zijn kleine details die een persoonlijke, menselijke touch geven, extra belangrijk. Ik voeg bij elke bestelling een met de hand geschreven kaartje toe en alle items worden verpakt tot ware cadeautjes. Wij vinden het namelijk belangrijk dat je je kunt verheugen op datgeen wat jij met liefde hebt uitgezocht, dan moet het uitpakken toch ook echt een feestje zijn!”

Sterrenhoudt-2

Lokalisatie voor de Nederlandse markt
Aangezien de belangrijkste klantenbasis in Nederland zit (met België in enorme opkomst), maakt Sterrenhoudt gebruik van invoegtoepassingen die perfect gelokaliseerd zijn voor de Nederlandse markt. “Momenteel gebruiken wij voor de Nederlandse markt onder meer SendCloud voor verzending, MultiSafepay voor betaling en Belco voor de chatfunctie. We willen het voor onze klanten zo eenvoudig en comfortabel mogelijk maken om aankopen in onze online winkel te doen.”

Met het oog op de dienstverlening kunnen klanten recensies op Sterrenhoudt plaatsen via het Nederlandse beoordelingsplatform Kiyoh, waar het bedrijf een bijna perfecte score van 10 heeft. Op de website kunnen klanten bovendien gebruikmaken van een live chatfunctie, waarmee de heldere, transparante en persoonlijke communicatie wordt bevorderd waar Sterrenhoudt bekend om staat.

  • DELEN