Isatis Online Results en Salesupply gaan samenwerken om
succesvolle Nederlandse e-commerceplatformen ook in Duitsland groot te maken. De groeiambitie over de grens van Nederlandse bedrijven richt zich al snel op de Duitse markt. De vraag naar succesvolle marketing en e-commercebedrijven die hen daarbij kunnen helpen is groot. Om optimaal aan deze vraag te kunnen voldoen, slaan Isatis Online Results en Salesupply de handen ineen.
Veel retailers hebben een succesvol Nederlands e-commerceplatform, maar zien ook in dat ze de volgende stap moeten zetten om verder te groeien. Ze zoeken naar nieuwe afzetmarkten en komen hierbij vaak in Duitsland, de grootste e-commercemarkt van Europa, uit. Alleen al in 2016 werd daar voor meer dan 100 miljard euro aan aankopen gegenereerd. In Duitsland succesvol worden vraagt echter om een andere aanpak dan in Nederland. De kanalen die worden gebruikt verschillen, zo is Amazon.de enorm populair. Maar ook de cultuur is anders en daarmee dus ook de manier waarop consumenten op commerciële uitingen reageren.
Lokaal aanwezig zijn
Een Duitser heeft bijvoorbeeld nog nooit van iDeal gehoord terwijl het hier in Nederland de meestgebruikte betaalmethode is. Duitsland heeft daarentegen wel een veel strengere wet Koop op Afstand. Een gebrek aan kennis met betrekking tot onder andere deze zaken is de reden dat veel Nederlandse ondernemers problemen hebben met de stap naar de Duitse markt. Door de samenwerking aan te gaan met Isatis Online Results en Salesupply kunnen Nederlandse ondernemers rekenen op twee gekwalificeerde partijen die ervaring hebben met zowel de Nederlandse als de Duitse e-commercemarkt en die hen gaan helpen hun groei in Duitsland te realiseren.
Geef als eerste een reactie