Laden...

Post-HBO opleidingen voor e-commerce en retail

Beeckestijn0418

Een e-commerce strategie ontwikkelen en implementeren. Veel bedrijven realiseren zich dat ze e-commerce moeten omarmen, maar kampen toch met een bepaalde koudwatervrees. Dat zegt Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School. “Voor deze partijen hebben we de post-HBO opleiding E-commerce in het leven geroepen. Een opleiding die bedrijven helpt om de beweging richting e-commerce beter en op een professionele manier te kunnen maken.

Zowel B2B als B2C organisaties zullen een visie moeten ontwikkelen op e-commerce en het online zaken doen, stelt Molenaar. “Er is geen weg meer terug. Vooral veel B2B organisaties zijn er niet klaar voor en verkeren nog in de veronderstelling dat het een consumentenaangelegenheid is. Dat is natuurlijk al lang niet meer zo. E-commerce is bij uitstek geschikt om ook in B2B extra omzet te genereren door nieuwe en andere klanten aan te spreken, maar ook een medium waarop bestaande klanten sneller en eenvoudiger kunnen bestellen. Dat leidt weer tot extra verkopen. Het moet dus zeker niet alleen gezien worden als een extra kostenpost.”

Brede insteek
Tijdens de post-HBO opleiding E-commerce behandelen we alle aspecten rondom e-commerce, licht Molenaar toe. “We bespreken niet alleen alles over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van e-commerce en e-business, maar zoomen ook in op de techniek en laten zien wat er allemaal bij komt kijken om een e-commerce kanaal op te starten. Zo behandelen we verschillende business modellen en e-commerce strategieën en komen concrete zaken als een (e-commerce) website, conversie, usability, digital advertising, content marketing, search, pricing, logistics, e-fulfilment, customer service en organisatie aan bod. Deelnemers zijn na de opleiding in staat om e-commerce binnen hun eigen organisatie van de grond te krijgen. Sterker nog, al tijdens de opleiding werkt iedere deelnemer onder begeleiding van onze e-commerce specialisten aan een eigen e-commerce plan, zodat hij of zij deze direct kan implementeren in de eigen organisatie.”

Altijd up-to-date
De post-HBO opleiding E-commerceheeft het keurmerk E-commerce van Thuiswinkel e-Academy, een initiatief van Thuiswinkel.org. Het keurmerk laat zien dat de post-HBO E-Commerce een kwalitatief goede opleiding is waarvan het programma up-to-date wordt gehouden. Molenaar: “Het lesmateriaal wordt in nauwe samenhang ontwikkeld met marktpartijen en belangrijke branchepartners zoals Thuiswinkel.org. Ook nemen we feedback van studenten en alumni ter harte. Het vakgebied verandert immers voortdurend. Ieder half jaar passen we de opleiding dan ook aan om zo actueel mogelijk te zijn en blijven. Docenten zijn afkomstig uit het werkveld en nemen de deelnemers gedurende vier maanden mee in de wereld van e-commerce. De opleiding bestaat uit tien bijeenkomsten. Daarnaast kun je deelnemen aan gratis clinics en (gast)colleges. Ons doel is om deelnemers niet alleen kennis te laten opdoen, maar deze ook direct toe te laten passen in de eigen omgeving.”

Gelukkig zijn steeds meer organisaties ervan doordrongen dat ze stappen moeten nemen in e-commerce, constateert Molenaar. “Dat heeft natuurlijk verregaande consequenties. Om de koudwatervrees te overwinnen, helpen wij ze met de post-HBO opleiding E-commerce wegwijs in de wereld van e-commerce.Naast de opleiding E-commerce bieden we verschillende andere opleidingen die geschikt zijn voor e-commerce en retail, zoals de post-HBO Digital & Online Marketing met optionele module Omnichannel Retail Marketing.” Voor meer informatie en aanmelden, neem een kijkje op de website van Beeckestijn Business School.

  • DELEN