Laden...

Brainpack 2017: een wereld zonder afval

Moonen0317

 

Moonen Packaging kijkt terug op een inspiratievolle vierde editie van het event Brainpack. Op donderdag 1 juni jongstleden kwamen ruim 200 professionals samen in het logistieke centrum van Moonen Packaging in Weert. Sprekers als Barbara Baarsma (directeur Kennisontwikkeling bij Rabobank), Ruud Koornstra (serial-entrepeneur) en Jasper Goossen (oprichter festivalorganisatie Apenkooi) gaven de bezoekers concrete handvatten waarmee zij hun duurzame ambities kunnen omzetten in acties.

Geen hocus pocus, maar duidelijke aanknopingspunten waarmee de professionals direct aan de slag kunnen. Dat was de insteek van het tweejaarlijkse event Brainpack over duurzaam ondernemen, georganiseerd door innovatieve verpakkingsspecialist Moonen Packaging. In de vorm van masterclasses, workshops en presentaties kwamen professionals uit de retail/foodservice, logistiek en e-commerce meer te weten over circulaire economie, innovatie en nieuwe business modellen. Zo benadrukte Wijnand Jongen, directeur-oprichter van thuiswinkel.org, tijdens zijn keynote sessie dat we slechts aan het begin staan van ontwikkelingen die de wereld van e-commerce zal transformeren naar digital commerce. “Probeer de klant in de watten te leggen door exact te weten wat hij of zij wil. Bind jonge mensen aan je bedrijf die perfect aanvoelen hoe de jonge generaties zich gedraagt. Zo kun je ook de nieuwe generatie de intieme aandacht geven met een unieke customer service en tegen een scherpe prijs om toekomstproof te zijn.”

Wens voor de toekomst
Gé Moonen, CEO van Moonen Packaging, kijkt met enthousiasme terug op de inhoud en opkomst van het event: “Ik hoop, droom en wens dat alle deelnemers, al is het maar een heel klein beetje, duurzamer zijn geworden. Mijn wens is dat ze duurzaamheid een betere plek weten te geven binnen hun bedrijf. Iedereen weet dat het klimaat om ons heen aan het veranderen is. En toch doen we hier niet genoeg aan. We willen de mensen bewust maken van de noodzaak tot verandering. En ik denk dat dát gelukt is.”

De deelnemers geven na afloop aan geïnspireerd te zijn geraakt om aan de slag te gaan met duurzaam ondernemen. Waar de ene bezoeker geactiveerd werd om haar processen meer circulair te maken, vond de andere bezoeker met name de presentatie van Wijnand Jongen interessant: “Ik had niet verwacht dat de ontwikkelingen in thuiswinkelen zo snel zouden gaan. De eerste stap die ik ga zetten? Minder afval produceren.” Tot slot vond een andere bezoeker vooral bevestiging: “Het gaat vooral om het doen in plaats van nog meer plannen maken en mooie woorden spreken.”

Enthousiasme
De positieve, enthousiaste reacties geven veel energie voor de toekomst. Een toekomst die wat Gé Moonen betreft bestaat uit een wereld zonder afval. Moonen Packaging kiest er bewust voor om haar stappen in het verduurzamen van processen en verpakkingsconcepten aantoonbaar te maken. Met hem kiezen steeds meer bedrijven voor duurzaam ondernemen. Een event als Brainpack draagt bij om de belangrijke stap naar duurzaam ondernemen te zetten.

 

Over Moonen Packaging
Zestig jaar geleden is Moonen Packaging ooit klein begonnen. Met passie en ambitie zijn we nu een innovatieve verpakkingsspecialist geworden. Steeds meer e-tailers kiezen er voor om hun goederen te laten verzenden in een slimme verzendverpakking. Als duurzame verpakkingsspecialist kijkt Moonen Packaging verder dan een verpakkingsoplossing die u helpt besparen op materiaal. Wij denken mee in ontwerp, beheer en distributie van verpakkingsmaterialen, hygiëneproducten en disposables. Onze verpakkingsmanagers gaan voor een efficiënt verpakkingsproces. Besparen op de totale kosten. Het kan altijd minder, maar het kan ook efficiënter. Inmiddels kunt u uit 10.000+ verschillende artikelen kiezen. Die brengen we dagelijks naar klanten in heel Europa.

  • DELEN